ДА БЛЕСТИШ В СОБСТВЕНОТО СИ ВЪОБРАЖЕНИЕ-коментар на ВАЛЬО БАЛКАНСКИ


images 4Тестове за състезатели от разширения национален отбор по плуване на сухо и във вода   -скромен koментар за размишление на ВАЛЬО БАЛКАНСКИ

Тестовете трябва да бъдат проведени в рамките на една седмица, като в таблица 1 се препоръчват дните за съответните тестове.

Тестове за национален отбор. Кой ще прoведе тестовете. Не трябва ли да се събере този национален отбор. Не трябва ли тази федерация да  публикува списък . Да каже този, този и този е в този отбор. Какво се получава. Връзкари. Вижте турнира в Солун. Плуващи за клубовете си, меко казано размазаха членовете на националния отбор. Нататък ми идват само мръсни думи за тази федерация. Каква е тази Научна лаборатория… Кой работи в нея. Абе връзкарчета неуки. На времето капацитети работеха в нея. Това момченце, никому не известно ще ми дава тестове. Я да го видя да отиде в Пловдив и да каже две думи на Ботко Трендафилов за зони и тестове, на Стефан Георгиев. Или да иде в Бургас, да каже аз знам. Знаеш колкото Старши Мениджър, треньор, лицето правещо се на такъв от София. Айде федерацията, потънахте  в невежество. Неграмотността обзела плуването ни е нетърпима. Докога ще се търпят.

Тестове във вода:

1.      Т30 (30мин. без спиране): Теста се изпълнява в стил кроул, като целта е да се плува равномерно при максимално усилие. Отчита се разстоянието в метри постигнато за 30мин.  По резултатите от теста ще бъдат направени тренировъчните времена по зони за всеки състезател.  Ох мале, равномерно-максимално плуване, тръгваш максимално и постепенно ускоряваш. Абе момче, иди прочети малко за зони. Иди попитай ТРЕНЬОРИ как се изчислява времето по зони. За 30 минути какво ще постигнеш. Знаеш ли, че само едно 50 макс е достатъчно за изчисление на времената по Зони. А колко са зоните и под зоните?

2.      Тест  за определяне на моментното състояние на максимална кислородна консумация. Теста се изпълнява кроул или основен стил. За готвещите се състезатели за 50 и 100м. теста да бъде 8х100, за готвещите се за 200 и 400метрови дистанции: 10-12х100, а за тези които се готвят за 1500: 16х100. Теста се изпълнява с почивка 1 мин. между отделните отсечки, при зададено време 6-7 секунди над най-доброто постижение. При невъзможност за подържане на зададените времена теста се прекратява и се записва броя на изплуваните повторения (8.100при зададено време 1.00 мин. изплувани 5 по 1.00 мин. 6то 1.02 теста се прекратява и се записват 5.100 със съответните времена). Какво е максимална кислородна консумация? Май доста хора не са били на лекции и упражнения по физиология. Ей момче, един състезател на 50 метра, може никога през живота си да не изплува 100м нацяло. Какви методики се използват. Това и по времето на големите обеми, 16х100 тест не се използваше. VO2max, не ти ли трябва и лактат, как се изпълнява. Не ти ли трябва издишан въздух. Заплатаджия.

3.      Тестове за определяне на максималната скорост на ръце, крака и координация(3х25м.). Тестът се изпълнява на дистанция 25метра , като краката,ръцете и координацията трябва да се изпълняват в един стил. Почивката между отделните отсечки да бъде активна до 5мин. Краката в стил кроул,делфин и бруст се плуват с дъска, а ръцете с пулбойс. Краката в стил гръб се изпълняват без подводно плуване. Координацията се изпълнява със старт. Тука може, но ……

4.      Тест за специална издръжливост. За плуващите дистанции 50,100,200м. тестът е 4х50, а за тези на 400,800,1500 е 6х50м. Почивката между отделните отсечки е 15секунди. Тук поне си преписал или са ти подсказали нещо. Но си намери научния труд с който за изведени тези тестове и за какво са.

 

5.      „Стриймлайн“ тест . Изпълнява се старт, като състезателят се стреми да измине колкото се може по дълго разстояние (в метри) в обтекаема форма, без да извършва плувни движения. Изпълняват се 3 повторения като се записва най-добрия опит.  Какъв е този термин, бе момче, не си ли ходил на лекции и упражнения по плуване във ВИФ, а, какъв е този тъп, тъп, та по- тъп термин. Има си едно българско и просто- ПЛЪЗГАНЕ.

Тест за подводна част. Изпълнява се от водата – подводно плуване крака делфин или крака делфин на гръб до 15тия метър. За бруст едно подводно и необходимия брой загребвания в координация за достигане до 15тия метър.  Резултатът се записва в секунди.

Времената се измерват с хронометър, като времето започва да тече когато пръстите на краката се отделят от стената или стартовото блокче и спира когато състезателят докосне стената или ръката му или която и да е друга част на тялото премине мислената линия на 25тия метър (за 50м. басейн), а за подводната част –  мислената линия на 15тия метър. Като мине 25-тия метър, ако плуваме на 17 метров басейн в някое училище, или в 20 метров, като във Втора мъжка гимназия, мислената ли линия, или къде. Времето се мери с хронометър, а скоростта с лазaр, моля Лазар да дойде да мери скоростта…. Момче, стандартизиран тест се прави на едно и също място, еднакви условия за всички. Кой да ти каже, неуките треньори на националния отбор.

На първите 4 теста се измерват 3 пъти пулса, първи непосредствено след приключване на натоварването, втори на 30сек. след приключване на натоварването  и трети на 1мин. след приключване на натоварването. Пулса се измерва за 10 секунди.Пулса не може ли да се мери и на 5 секунди, а пулс с хронометър можеш ли да премериш, А, може ли- може, ама ти не можеш.

Тестове на сухо:

1.      Сгъване – разгъване в опора(лицеви опори). Упражнението се изпълнява с широк хват на ръцете, като при сгъването им образуват ъгъл 90гр. в лакатната става. Записва се броя на повторенията извършени за 30сек. Какво е хват? На кой му липсва терминологията, а дава тестове. Къде да се хванат. Като всички клубове за палците, обърнати с гръб към неможещото ръководство на федерацията.

2.      Сгъване – разгъване в опора(лицеви опори).Упражнението се изпълнява с тесен хват на ръцете, като дланите се поставят на нивото и под раменете и се сгъват близко до трупа. Записва се броя на повторенията за 30сек. А ние като любители на жените, това упражнение го правим дълго време, но между нас и земята има винаги нещо красиво и елегантно. Правим го и равно ускорително, с променлив темп. Но най- вече го правим за удоволствие, и няколко пъти седмично, понякога и дневно.

3.      Коремни преси сгъване – разгъване с прави ръце и крака. Изпълнява се от тилен лег с ръце над глава, като пръстите на ръцете трябва да се докоснат с пръстите на краката. Ръцете  и краката се повдигат  изпънати в лакетна и колянна става. Записва се броят на повторенията за 1мин. Я и изчисти терминологията тук. Коремни преси трябва да е в кавички.

4.      Крачка. Изходно положение – стоеж със събрани крака. Изпълнява се крачка напред  до положение напад, в което коляното на задния крак трябва да докосне постелката. Следва изправяне до изходно положение и изпълнение с другия крак. Записва се броят на повторенията за 1мин.  Крачка с ляв и десен крак се броят за едно повторение. Олеле, това за какво, за ходене с наклон…..

Таблица 1

Понеделник

Вторник

Сряда

Четвъртък

Петък

Събота

1)3х25кк. рр. кд.

2)Streamline3)Подводна част

Т30’

Четирите теста на сухо

8-16х100

 

4-6х50

Изготвили:  Отговорник НПЛ: Михаил Качаунов

                       Мениджър Н.О.: Кристиян Минковски

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: