НИКОЛА ДИМИТРОВ ЗА СТЪПАЛАТА КЪМ ГОЛЯМОТО ПЛУВАНЕ-интервю с РУМЕН АТАНАСОВ


SСТЪПАЛАТА КЪМ УСПЕХА-НИКОЛА ДИМИТРОВ ПРЕД САЙТА В  РАЗГОВОР С РУМЕН АТАНАСОВ

Всичко започна преди няколко години с едно непознато позвъняване по телефона.“Здравейте г-н Атанасов.Аз съм бащата на Никола Димитров.Разбрах,че проявявате интерес към резултатите на сина ми“.В първия момент бях изненадан,но и се зарадвах.Дълго време следях изявите на имения юноша от Пловдив.Търсех контакти,но все не се получаваше поради моята служебна ангажираност.Накрая осъществих първата среща.Насреща видях едно срамежливо момче с ведър поглед  в пъстрите му очи.Разговорът ни беше кратък и още тогава усетих силната му воля и стремеж към най-добрите.Годините вървяха.Никола замина за Мюнхен и започна тренировки там. 

Румен Атанасов/РА/Здравейте Никола.Поздравления за блестящото представяне на Баварския шампионат във Вюрцбург-два златни медалаPlovdiv_Ngr_025 и още толкова други.Вие сте първия българин спечелил медали и шамипонски титли в една от петте водещи плувни нации в света.Как се чувствате след успеха?

Никола Димитров/НД/-Благодаря.Радостен съм,че изпълних мечтата ми.Да стана най-добрия в най-голямата германска провинция.Моите съотборници от „Щадтверке“ се надпреварват да ме поздравяват.Те са много сърдечни и добронамерени въпреки че чужденец спечели в техния басеин.10590468_823956297662760_7256667131245480067_n

РА.-Сега предстои Германския държавен шампионат в Берлин.В какви дисциплини ще участвате?

НД-Ще плувам 200 и 400 м.съчетано и 200 м.бътерфлай.Ще гоня  нормативите за Световното първенство в Казан в делфина и 200 м. съчетано.На 400 м.имам покрит норматив от турнира“Александрия“през декември 2014 г-4.24.93

РА Не сте ми казали колко общо медали и купи сте спечелили досега в кариерата ви?Разбрах от ваш  приятел,че са над 300 медала и дузина купи10818931_819278254797231_916887021_n.Всъщност къде ги държите?

НД.Място винаги ще се намери10857921_823956344329422_7162055501888449380_n.Надявам се един ден когато ПК Младост има музей да даря част от тях на моя първи клуб.

РА.За читателите ми ще е интересно как започна всичко?Случайно или закономерно.„?

НД.И двете.Моя баща Атанас Димитровникола и надя е бивш състезател по бокс и имам закваска от спортист.Мисля,че беше през зимата на 2004 г.когато татко ме заведе на басеин“Младост“в Пловдив при Нели Карапетрова.Тя ме научи на първите движения 2007_Zamorata_2във водата и аз съм и много благодарен за нейните уроци.Г-жа Карапетрова прояви много внимание и търпеливост.Бях често болнав и плуването ми помогна да се каля.Първоначално тръгнах с две тренировки на седмица2005_Sandanski_3.Басеинът вреше и кипеше от деца и аз между тях.Няма да забравя и първото ми състезание“Златна рибка“през лятото на 2004 г.Тренирах,тренирах и ….накрая се разболях.Така и не участвах и ми беше много криво.

РА-Зная,че изключително много уважавате Ненко Джински2010_Varna_4 и Ботко Трендафилов.Как попаднахте в техните група.

НД-При г-н Трендафилов преминах през есента на същата година и вече започнах да хода всяка вечер от 19 часа.Баща 2007_Sandanski_1ми се видя в чудо от моята настойчивост.През лятото на 2005 г.на „Весел Делфин2005_Sandanski_2 в Сандански спечелих първите си 5 бронзови медала.Тогава мама Гергана 2007_Sandanskiнаправи една хубава домашна торта и си спомням ,че ядох до насита.При г-н Джински започнах тренировки 2006_Sandanskiслед като преминах в спортното училище през 2006 г.В неговата група започнах двуразови тренировки и отново баща ми отделяше страшно много от времето си-съчетаваше работата си с воденето ми до басеина.Методите на г-н Джински се оказаха печелившия ход и успехите не закъсняха.Направих рекорди на 400 м.съчетано2008_Varna_2 и 200 м.бътерфлай2008_Varna_3.На 15 години на държавното първенство във Варна вече бях национален шампион при мъжете 2008_Varna_4на 200 м.бътерфлай и втори на 400 м.съчетано.Нека не прозвучи нескромно,но печелех винаги в моите дисциплини.Получих покана за националния отбор2009_Diana и тръгна по тренировъчни лагери.

РА.В Познан 2013 заехте 12-то място на Европейското младежко първенство.А в Дубай DSC03854на Световното за младежи бяхте 11-ти?

НД.Да в Познан плувах в тежка серия заедно със шампиона Макович/Русия/ и легендата Матю Джонсън.В Дубай заех 12-то място и там ми беше много трудно поради силната конкуренция на американци,австралийци и отново Матю.

РА-Матю Джонсън сложи край на кариерата си едва на 19 години.Знаете ли защо?Вие си пишехте с него ?

НД.Причините са от личен характер.Матю е едно жизнерадостно момче,но нещо се обърка в личния му живот.

РА Фелпс или Лохе?

НД И двамата са невероятни.Фелпс стигна на върха още като юноша,докато Райън узря значителон по-късно.Очаквам в Рио страхотна битка между тях.

РА-Стига да се класират?

НД Американците имат железни правила за Олимпиадата.През април-квалификация и само първите двама.Няма световен,няма олимпийски,няма национален шампион.Само първите двама.Така е и в Германия

РА-По време на състезания често се срещате с други имените спортисти?Какво мислите за тях?

НД-Всички са земни хора./с Жужана Якабош/8541_591881857509402_1167675416_nВсички са по-своему различни и са много добронамерени/с Рута Мейлутите/1290009_587696661288726_217795404_n.Но извън басеина.Вътре нещата се променят.

РА Като споменахте  Германия как стоят нещата с вашите тренировки.Стига да не е тайна.Много млади българчета ми пишат и се интересуват от вашите натоварвания,особеностите на подготовката ви!Бихте ли споделили шампионската рецепта?

НД.Разбира се!С най-голямо удоволствие.Става дума за нашите състезатели,които един ден ще поемат по моя път.Когато пристигнах в Мюнхен през 2011 година бях посрещнат и трениран през есента първоначално от бившия национален селекционер Веселин Суров в клуба „Васерфройнде“В последствие преминах в най-мощния от финансово и кадрово състояние клуб“Щадверке“при главния селекционер на Бавария Олаф Бюнде и старши треньор на клубния тим.Заедно с него станахме държавен отборен шампион мъже през 2014 .С помощта на моите съотборници SG_Stadtwerke_Mnchen_2014_Deutscher_Mannschaftsmeister_05спечелих няколко индивидуални титли за младежи 2013 г.и за мъже през 2014DSC_6271 и 2015 г.Тренирам заедно с Александра Венк,Флориан Фогел,Филип Волф,Мариус Куш,Марко Ди Карли и др.

РА-Те са голяма част от елита на немското плуване.Всеобщо мнение е,че то преживява трудни моменти.Дори на Олимпиадата и на световното първенство останаха без медали.Нещо нечувано за тази плувна нация.

НД.Германците работят много усилено при децата и юношите.Сега националния им отбор има много ветерани по на 30 г.,но има и много млади момчета и момичета-20-22 години.Гедеереските успехи трудно биха се достигнали при наличието на толкова много съперници.Но се работи с пари и най-вече с много пари.Успехите ще дойдат неминуемо.

РА-Разкажете на младите ми читатели една ваша тренировъчна седмична програма!

НД-Ето модела,но той е специфичен и трудно би се приложил изцяло.Нека треньорите и децата да се съобразяват със своите физически възможности и най-вече с възрастта . Тренирам 6 пъти в седмицата като съм 2 пъти на ден на вода петък сутрин нямам тренировка в басеина. В събота имам една преди обед а в неделя почивам изцяло.Тренировките на сухо са във вторник,петък и събота. 
Всеки различен тип състезател,има различна тренировка,общо взето всеки тренира само с едни партньор. Аз тренирам с Флориан ФогелIMG_0210,най-добрият плувец в кроула и мой добър приятел.
Натоварванията
ми са в зависимост от периода на подготовка.Километрите и обемът на тренировките на вода също зависят от това.Имал съм тренировъчен лагер 2 седмици,като всяка от седмиците направихме по 100 километра. Това са доста километри на ден. 
Когато влезем в период на подготовка за много важно състезание,започват и тежките серии.
Моите серии са 5х800 кроул
,8х400 съчетано, 2х8х200 съчетано или делфин… и т.н 
Любими ми са е 8х400 съчетано,изключително трудна и изтощителна,защото темпото е много много високо.(4 бързо,4 максимално
Най-доброто ми представяне на тази серия е на един лагер в Малага,Испания, където успях да плувам първите 4 около 4:55-
,58 и вторите 4 около 4:50 като последните 2 бяха под 4:50.Всичко е на 50 м.басеин.Олаф Бюнде е уникален треньор.Той често влиза при състезателите във водата и им показва нагледно всичко свързано с техниката.Особено ме впечатли първите му уроци за мен показани под вода-движение на ръцете,на краката,държане на тялото.Той се гмурна и ми показваше няколко пъти.

РА-Интересно ми е с каква храна възстановявате.?

НД-Може да ви се стори странно,но приемането на въглехидрати от сладките изделия не го използвам.Храня се с тестени изделия/пица,спагети,лазаня/.Понеже живея сам в двустайната си квартира и тренирам нямам време да си готвя български ястия.
РА-Сигурен съм,че при пристигането ви в България DSCF2359майка ви Гергана и сестричката Надя/ученичка в 8 клас в Езиковата гимназия в Пловдив/ви глезат със сърмички,пълнени чушки,баклавички./Никола се усмихна и добави-Ами руло“Стефани?/

РА След дълго чакане през 2012 г.спечелихте титла на Балканиадата в КрушевацDSCF6223.Какво промени победата?

НД-Повярвах,че мога да побеждавам и в чужбина.На Мултинейшъна в Кипър спечелих сребърен медал на200 м.бътерфлай,участвах  на Европейското първенство в Антверпен 2012.Гоних високи постижения и класиране през 2013 на три големи турнира- Световното първенство в Барселона,Европейското първенство в Познан и Световното първенство за младежи в ДубайDSC03850.През миналата година участвах на Европейското първенство в БерлинDSC03650,където покрих норматив за Световното в Казан през тази година отново на 400 м.съчетано.

РА.Накрая как прекарвате свободното си време?

НД То е малко.Пътувам с метрото между квартирата ми и басеина.Излизам из Мюнхен,пазарувам,слушам музикаnikola,чета книги/предимно фантастика и трилъри/,играя на компютърни игри/Тук Никола ме погледна малко стеснително с поглед-Дали съм вече не  голям за тях?

РА Вашите почитателки се интересуват от личния ви живот?Приятелка?

НД Често се чуваме с нея вечерно време.Тя е състезателка по скокове във вода и е българка.В отношенията си с нея съм железен.

РА.Дълго стана интервюто,но съм убеден от ползата особено за нашите малки читатели.Никола!Желая ви приятна вечер

НД Благодаря за вашата отзивчивост в отразяване на моите представяния в чужбина.Когато си далече малко хора се сещат за теб.Ето наскоро се срещнах с малкия състезател Иван Анзърски и неговите родители по време на Баварския шампионат.Запознах детето,което не знае още добре немски с по-големите деца и се надявам да съм помогнал за приобщаването му към отбора.

РА.Какво да очакваме след края на плувната ви кариера,Никола?

НД Ще уча в Германия.Вероятно спортен мениджмънт.РУМЕН АТАНАСОВ И НИКОЛА ДИМИТРОВ

Вашият коментар

